Monday, September 22, 2008

Predstieradlo

Tym nadpisom nechcem narážať na cudzie sebareflexie, len ma baví kalkovať z češtiny a vymýšľať sprostosti. Chcel som písať o veľa veciach, ale nejako z toho nakoniec nič nebolo. Napríkad o Kunderovej Nesmrteľnosti. Jeho knihy sa mi zdajú ako manuál pre tých, čo nechápu život (ako som napríklad ja).

Potom som chcel písať o Bathoryčke, Temnom rytierovi, na ktorom som bol pre istotu dva razy, Karamazovcoch, keďže všetko bude dovolené, tak mi teda povedzte--je boh, aleboh bo nie je?

Podarilo sa mi vybrdnúť z letnej čitateľskej letargie (liturgie?) a tak som čo-to dočítal (rozbor Hamleta sa ukázal byť ozaj výborný, odporúčam; Plutarchovi som tiež trochu pristrihol krídelká a teraz sa chystám na filmovú teóriu v reedícii)


Na čo by som chcel upozorniť v Prahe? Night walker v južných záhradách hradu je pekná výstava, ale už bude prebiehať len pár dní. Zato na Šimandla som sa ešte stále nedostal...


Divadlo Komedie! Videl som ďalšie skvelé predstavenie--Musilových Snílkov--ktoré po Kafkovom Procese získava môj takmer bezvýhradný hlas. Kulisy podobne strohé, atmosféra skľúčená, hra so svetlom, výborné herecké výkony, azda len údernosť záveru Procesu nebola dosiahnutá a hra končí trochu do stratena, ale vlastne tak i plynie, takže možno jej to nemožno vyčítať. Dokonca i Musilovu inšpiráciu Dostojevským som si všimol bez toho, aby som o nej vedel, tak som si súkromne zatlieskal (na topole podle skal, ako inak).

Inak v súvislosti s prebehnuvšími experimentami a i tými, ktoré budú prebiehať na urýchľovači handier, odporúčam stránku, na ktorú by sa mali upierať naše oči a na ktorej by náš prst stískajúci F5 (refresh, že jo) nemal nikdy nájsť pokoj:
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/ (áno, aj zdrojový kód je vcelku funny).

Okieko hudobných objavov je akosi podozrivo dlho prázdne. The Fix od Elbow ma chytil, ale zvšok nie veru veľmi. Tak si pustite aspoň starší objav, trošku Tiersenoidný Wim Mertens:


PS: Nezabudnite na starého gentlemana Macka B z Uprisingu: "Woman is not just a human being, woman is a sex machine"... alebo tak nejak to bolo.

A skoro by som bol zabudol, v Prahe sa konal pochod na protest proti psychiatrii. Nabudúce ak niekto budete niečo organizovať, povedzte mi to skôr! Rád by som sa pridal do pochodu proti sociológii, politológii a najmä geografii. Veď to je nehorázne, čo tieto vedy vyvádzajú... alebo aspoň pochod proti pochodu proti niečomu, či taký maličký pochodík proti pochodom ľudskej mysle... lebo nemôže človek predsa prešľapovať na mieste...

No comments: