Friday, May 30, 2008

Už je všetko jasné...

...tak, tak. Odovzdaný som odovzdal, čo bolo treba, hoc i v kvalite takej, až sa za to hanbím. Čo už, skôr skôr ako neskôr, ako vravia klasici...

No ale k dnešnému kibicu. Po týždni som vybehol z izby von a zistil som, že tam je oveľa viac svetla ako dnu. A aj krásnych vecí. S šatami i bez nich, a tak všeobecne :)) No a keď som sa tak stojac na zastávke snažil nepozerať tam, kam sa nemá (do očí myslím, samozrejme, -- aspoň pred tým varuje Robert Wright -- "Keď sa dvaja ľudia na seba pozerajú viac než pár sekúnd, budú sa biť alebo milovať" -- nebezpečné je oboje :), dostávam sa okľukami k jadru veci, (totiž aby som si vycibril trochu tú moju upadajúcu jazykovú neschopnosť a tendenciu písať veľmi, veľmi dlhé vety), zočil som na zastávke krásny výňatok z pravidiel dopravného podniku mesta praha -- behold:



Hneď som pochopil, prečo sa Prahe hovorí Kafkovo mesto -- tí úradníci a ich reč je rovnako hmlistá a nezrozumiteľná ako na povalách provizórnych súdov...

Len toľko. Než sa opäť ponorím do hĺbky načierania vedomostí.

Hej, báseň z nadpisu...
Medzi nami je už všetko jasné,
aj tá láska, aj tie rozchody...
kameň, kameň zahodený do vody :)
(M. Válek, že jo...)

Hudobné okienko -- ten Saltillo (presne ten, ktorého som minule spomínal) ma uchvátil ešte väčšmi. Hudbu má prekladanú citátmi zo Šejkspíra, celé to pôsobí tak intelektuálne, lebo z toho trochu bolia uši, ale keď sa to dostane pod kožu, je to príjemná trieska.

Ďalej mág soundtrackov -- Kaczmarek -- odporúčam na relaxáciu, vcelku nenáročné romantické melódie, ale nie triviálne, veď oprobujte sami. A soundtrack ku Karamazovcom bude tiež iste veľmi dobrý, teším sa naň už teraz.

Na záver -- veľmi zaujímavý francúzsky zjav -- Sylvain Chauveau. Bude mať dokonca koncert v Prahe, čomu sa veľmi teším, je to výborný moderný minimalistický skladateľ a vedľa Maxa Richtera patrí k mojim najobľúbenejším.

Hudobná lahôdka na dnes -- Paris Fetiche -- alebo pre všetkých milovníkov francúzštiny: Nino Ferrer



PS: možno bude do roka a do dňa (a to myslím teraz úplne exaktne) koncert PPE v Prahe... opäť aj so mnou :) tož (bohemizmy mnou lomcujú), uvidíme 2. júna :)

1 comment:

Unknown said...

čo že PPE v prahe. B Vrne bude ohňostroj. A v Bratislave Ali Ibn Rachid.